Είναι γεγονός πως αν και το online shopping κερδίζει διαρκώς έδαφος, πολλοί είναι ακόμη εκείνοι που διστάζουν να το δοκιμάσουν μένοντας πιστοί οπαδοί των παραδοσιακών αγορών σε φυσικά καταστήματα. Άλλοι απογοητευμένοι από περιστατικά ελλιπούς ή αδύναμης εξυπηρέτησης, άλλοι κυριευμένοι από συναισθήματα φόβου και ανασφάλειας σε σχέση με το προϊόν, την ασφάλεια της πληρωμής κτλπ έχουν αποφασίσει πως το online shopping δεν τους ταιριάζει!
Μα είναι τόσο κρίμα! Το διαδίκτυο, αν και με τις προκλήσεις του, προσφέρει πάρα πολλά οφέλη ειδικά σε όλους όσοι ακολουθούν ένα πολύ καθημερινό απαιτητικό πρόγραμμα και έχουν ελάχιστο ελεύθερο χρόνο! Οι online αγορές είναι εύκολες, πολλές φορές πιο οικονομικές, προσφέρουν ευελιξία και πολλές επιλογές! Γιατί, λοιπόν, να μένει κανείς «κολλημένος» στα παλιά και να μην εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του σήμερα;
Για άλλη μία φορά, βρισκόμαστε κοντά σου για να σε βοηθήσουμε να ξεκινήσεις να ψωνίζεις online άφοβα! Σου ετοιμάσαμε, έτσι, μια λίστα με τα βασικά σημεία τα οποία θα πρέπει να προσέχεις σε κάθε online κατάστημα που επισκέπτεσαι για να βεβαιωθείς πως δε θα αγχωθείς σε κανένα σημείο της "διαδρομής" και δε θα απογοητευτείς από την επιλογή σου. Here we go, λοιπόν:
Ξεκάθαροι & αναλυτικοί Όροι χρήσης
Πριν ολοκληρώσεις μια ηλεκτρονική αγορά, καλό θα ήταν να βεβαιωθείς πως το κατάστημα από το οποίο ετοιμάζεσαι να ψωνίσεις έχει αναλυτικούς όρους χρήσης στους οποίους αναγράφονται με λεπτομέρειες τα στοιχεία της εταιρείας, οι κανόνες χρήσης, οι τρόποι ολοκλήρωσης της παραγγελίας, οι πολιτικές αποστολής & επιστροφών, η διαχείριση των ακυρώσεων, αλλά και η διαχείριση των προσωπικών σου δεδομένων.
Εμφανή στοιχεία επικοινωνίας – Δυνατότητα επικοινωνίας μέσω email & τηλεφώνου
Βασικότατο σημείο που πρέπει να προσέξεις είναι οι δυνατότητες και τα μέσα με τα οποία μπορείς να επικοινωνήσεις με το τμήμα εξυπηρέτησης. Όσο περισσότεροι οι τρόποι επικοινωνίας, τόσο πιο ασφαλής μπορείς να αισθάνεσαι ότι θα εξυπηρετηθείς σωστά!
Αναλυτικές Συχνές Ερωτήσεις – Βοήθεια
Extra bonus παίρνουν τα eshops που έχουν αφιερώσει χρόνο να σου λύσουν κάθε πιθανή απορία πριν αυτή γεννηθεί μέσω πληρέστατων σχετικών ενοτήτων όπως οι «Συχνές Ερωτήσεις» ή η «Βοήθεια». Αυτό σημαίνει πως θα μπορείς να εξυπηρετηθείς οποιαδήποτε στιγμή χωρίς να χρειάζεται να σπαταλήσεις χρόνο και κόπο σε τηλέφωνα και emails.
Σωστή & επαρκής περιγραφή προϊόντων
Για να μπορέσει ο πελάτης να επιλέξει σωστά ένα προϊόν, είναι απαραίτητο αυτό να παρουσιάζεται με όσο το δυνατόν επαρκέστερο τρόπο. Η τιμή, η περιγραφή, τα σχετικά tags, τα υλικά/συστατικά του, οι οδηγίες χρήσης & οι συμβουλές διατήρησης/συντήρησης δεν πρέπει να λείπουν από τη σελίδα του προϊόντος. Εννοείται δε, ότι η σωστή & ολοκληρωμένη παρουσίαση/φωτογραφία του προϊόντος από όσο το δυνατόν περισσότερες γωνίες λήψης αποτελεί βασική προϋπόθεση για να μπορέσει ο πελάτης να ολοκληρώσει την αγορά του.
Έγκαιρη ενημέρωση για τα έξοδα μεταφοράς και αντικαταβολής
Καθώς τα μεταφορικά έξοδα και τα έξοδα αντικαταβολής αποτελούν ξεχωριστά/επιπρόσθετα κόστη που σχετίζονται με την αποστολή του προϊόντος και τη μεταφορά χρημάτων αντίστοιχα, θα πρέπει να αναφέρονται εγκαίρως, πριν, δηλαδή, ο πελάτης προχωρήσει στην πληρωμή, ώστε να μπορεί να αποφασίσει γνωρίζοντας όλα τα δεδομένα. Είναι γνωστό πως η μη έγκαιρη ενημέρωση του πελάτη προκαλεί έντονη δυσαρέσκεια και μπορεί να τον οδηγήσει στην εγκατάλειψη του καλαθιού του.
Πολλαπλοί τρόποι πληρωμής
Είναι σημαντικό κάθε online κατάστημα να προσφέρει πολλαπλούς τρόπους πληρωμής με σκοπό να εξυπηρετήσει την ανάγκη κάθε επισκέπτη. Η πιστωτική/χρεωστική και προπληρωμένη κάρτα, η κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, το PayPal και η αντικαταβολή είναι οι πλέον διαδεδομένοι τρόποι πληρωμής στα δημοφιλή online shops.
Ασφαλή συστήματα πληρωμών
Αν επιλέξεις να πληρώσεις με πιστωτική/χρεωστική κάρτα, καλό θα ήταν να ελέγξεις ότι η σελίδα πληρωμής του καταστήματος ή/και οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών (payment websites), χρησιμοποιούν τεχνολογία κρυπτογράφησης SSL (Secure Sockets Layer).
Δυνατότητα επιστροφής & αναλυτικές οδηγίες
Σύμφωνα και με όσα ορίζει ο νόμος, ο ηλεκτρονικός έμπορος πρέπει να προσφέρει στον πελάτη τη δυνατότητα υπαναχώρησης για οποιοδήποτε λόγο μέσα στο διάστημα 14 ημερών από την ημερομηνία παραλαβής. Θα πρέπει δε, να αναγράφει με σαφήνεια τον τρόπο επιστροφής του προϊόντος, της επιστροφής χρημάτων ή μιας αντικατάστασης από το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Αυτά από εμάς!
Καλά ψώνια!