5 σχεδιαστές και οι signature δημιουργίες τους

alexander-mcqueen

Έχουν γράψει τα δικά τους κεφάλαια στην ιστορία της μόδας και έχουν πάει την «τέχνη που φοριέται» ένα βήμα παραπέρα χάρη στο ταλέντο και τη δεξιοτεχνία τους. Οι 5 fashion designers που ακολουθούν, όμως, ξεχωρίζουν και για έναν ακόμη ενδιαφέρον λόγο: κληροδότησαν στον κόσμο δημιουργίες πραγματικά μοναδικές και ανεπανάληπτες, signature κομμάτια που φωνάζουν το όνομα του πνευματικού τους γονιού με την πρώτη ματιά. Μικρές πρωτοπορίες που, από τη γέννησή τους, είναι προορισμένες να γίνουν instant classics.
chanel
Το ταγιέρ της Coco Chanel
Οι καμέλιες θυμίζουν την Coco, οι πέρλες θυμίζουν την Coco, οι καπιτονέ τσάντες με αλυσίδα, όπως η θρυλική 2.55, θυμίζουν την Coco. Δεν είναι ένα αλλά πολλά τα εμβληματικά κομμάτια που έχουν ξεπηδήσει από το ατελιέ της Coco Chanel, καθώς οι σχεδιαστικές καινοτομίες της δεν έχουν τέλος. Αν έπρεπε όμως να σταθούμε σε ένα iconic σχέδιο, αυτό θα ήταν το ταγιέρ της, το σύνολο που αποτελείται από την ίσια φούστα και το κοντό, boxy σακάκι. Ένας σχεδιαστικός θρίαμβος από μόνο του το σακάκι, κατήργησε τη μεσάτη γραμμή αλλά και τους γιακάδες, ενώ για να στέκεται ολόισιο και περήφανο διατηρώντας το τετράγωνο σχήμα του η Coco έραβε στη φόδρα του αλυσίδες, ώστε το ύφασμα να «πέφτει» από το βάρος. Μοιραία το ταγιέρ το φόρεσαν οι πρωθιέρειες του class, όπως η Audrey Hepburn και η Jackie ‘O, ενώ αναβιώνει σχεδόν σε κάθε κολεξιόν του οίκου Chanel σε ενδιαφέρουσες παραλλαγές από τα ταλαντούχα χέρια του Karl Lagerfeld.

burberry 3Η μπεζ καμπαρντίνα του Thomas Burberry
Όταν ο Thomas Burberry πρωτοπαρουσίαζε το 1879 στον κόσμο αυτό το παλτό από πρωτοποριακό αδιάβροχο ύφασμα, σίγουρα δεν μπορούσε να προβλέψει πως η καμπαρντίνα Burberry θα έφτανε να θεωρείται σήμερα συνώνυμο της αντρικής και γυναικείας κομψότητας, ούτε, βέβαια, πως ο οίκος θα εξακολουθούσε να ζει ένδοξες στιγμές υπό την ιδιοφυή ματιά του Christopher Bailey. Το παλτό που φορέθηκε αρχικά από Βρετανούς αξιωματικούς στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο εξακολουθεί να θεωρείται ένα από τα πιο ανθεκτικά πανωφόρια εκεί έξω και να αξίζει τα τέσσερα ψηφία της τιμής του, καθώς αναμφίβολα πρόκειται για διαχρονική επένδυση. Απόδειξη, οι πωλήσεις της μπεζ καμπαρντίνας που καθημερινά… πέφτουν βροχή.

diane von furstenbergΤο wrap dress της Diane Von Furstenberg
Το σχέδιο του είναι τόσο απλό κι όμως, το 1972 που το πρωτολάνσαρε η socialite και σχεδιάστρια μόδας Diane von Furstenberg θεωρήθηκε μια μικρή ενδυματολογική επανάσταση. Το wrap dress, αυτό το ενιαίο κομμάτι ζέρσεϊ υφάσματος, που τυλίγεται σαν ρόμπα γύρω από το γυναικείο σώμα αγκαλιάζει και κολακεύει τις καμπύλες – μια μοναδική ιδιότητα που το έκανε να θεωρείται σύμβολο θηλυκότητας άμα τη εμφανίσει του. Όπως λέει η ίδια η Diane «ήμουν 26 όταν ανακάλυψα το wrap dress. Ήταν ένα τιποτένιο μικρό τυπωμένο φόρεμα από ζέρσεϊ και, πριν καν το καταλάβω, ζούσα το Αμερικανικό Όνειρο και έφτιαχνα περισσότερα από 25.000 φορέματα την εβδομάδα».

alexander_mcqueen 2Το μαντήλι με τις νεκροκεφαλές του Alexander McQueen
Το πρωί της 12ης Φεβρουαρίου 2010, τα καταστήματα είδαν τις πωλήσεις των προϊόντων με την υπογραφή Alexander McQueen να εκτοξεύονται σε ποσοστό 1400%. Κανείς όμως δεν πανηγύρισε – αυτή η φρενήρης αύξηση οφειλόταν στο γεγονός πως ο ιδιοφυής βρετανός σχεδιαστής είχε βάλει τέλος στη ζωή του την προηγούμενη μέρα. Από τα ράφια, πάντως, πέταξαν πρώτα τα μεταξωτά ή μάλλινα μαντήλια με το μακάβριο signature print του οίκου. 7 χρόνια νωρίτερα, ο Lee, όπως τον αποκαλούσαν οι φίλοι του, είχε παρουσιάσει για πρώτη φορά το iconic μοτίβο με τις νεκροκεφαλές, που έμελλε να αντιγραφεί όσο τίποτα άλλο στην τρέχουσα χιλιετία. Στην επέτειο των δέκα χρόνων από την δημιουργία του μαντηλιού, ο εκκεντρικός καλλιτέχνης Damien Hirst – γνωστός, μεταξύ άλλων, και για το στολισμένο με διαμάντια κρανίο-έργο τέχνης – συνεργάστηκε με τον οίκο για να κυκλοφορήσουν, σε περιορισμένο αριθμό, συλλεκτικά skull-print μαντήλια έμπνευσής του. Εξαφανίστηκαν προτού να πεις Lee.

London-Lab-6-650x433Οι κόκκινες σόλες του Christian Louboutin
Για τις φανατικές φίλες των δημιουργιών του Christian Louboutin, η ιστορία πίσω από τις φλογερές κόκκινες σόλες είναι πάνω – κάτω γνωστή: το 1993 ο Γάλλος σχεδιαστής δούλευε επάνω σε ένα νέο ψηλοτάκουνο παπούτσι όταν ξαφνικά, σε μια από εκείνες τις σπάνιες στιγμές που η έμπνευση χτυπά τον δημιουργό σαν κεραυνός, παρατήρησε τη βοηθό του, που καθόταν λίγα μέτρα παραπέρα και έβαφε τα νύχια της με ένα κατακόκκινο βερνίκι. Σαν υπνωτισμένος, της το πήρε από τα χέρια και άρχισε να ζωγραφίζει την σόλα του παπουτσιού. Το αποτέλεσμα, τόσο θρασύ και αισθησιακό και φίνο ταυτόχρονα, έμελλε να γίνει το trademark του οίκου – το οποίο, μάλιστα, ο αγαπημένος παπουτσο-σχεδιαστής των γυναικών προσπαθεί να προστατέψει με μια σειρά από μηνύσεις σε άλλους οίκους. Τι κάνει το πνευματικό του τέκνο τόσο ακαταμάχητο; «Οι άντρες είναι σαν τους ταύρους», λέει ο Louboutin, «δεν μπορούν να αντισταθούν στις κόκκινες σόλες».