10 συμβουλές-tips για να προωθήσεις σωστά τις δημιουργίες σου online

cover

''Γιατί δεν πουλάς αυτά που φτιάχνεις''; Όποιος ασχολείται με το DIY και γενικότερα με την κατασκευή χειροποίητων κοσμημάτων, το σχέδιο ρούχων ή την παραγωγή διακοσμητικών για το σπίτι έχει ακούσει σίγουρα αυτή την ερώτηση πολλές φορές.

Η απάντηση φυσικά διαφέρει ανάλογα τον άνθρωπο και τη διάθεση που έχει να ασχοληθεί πιο σοβαρά με το χόμπυ του, ωστόσο τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότεροι το τολμάνε- το θέμα είναι πόσοι από αυτούς τα καταφέρνουν;

Το DIY είναι απολαυστικό και το πάθος που έχουν αυτοί που ασχολούνται με τις κατασκευές είναι τόσο έντονο, που δεν τους πειράζει να περάσουν 4 ώρες πάνω στο τραπέζι φτιάχνοντας κοσμήματα ή πλέκοντας περίτεχνα σκουφάκια. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι επειδή κάνεις κάτι που αρέσει σε σένα και ορισμένους φίλους σου, θα βρεθεί κόσμος να το αγοράσει. ΑΟΥΤΣ.

http://vevmo.com/sites/default/files/j.gif

(Τα 'λεγε η Ούρσουλα στην Άριελ, αλλά ποιος την άκουγε)

Ναι, προφανώς είναι δύσκολο να δημιουργείς κάτι από το μηδέν. Σπαταλάς χρόνο, ενέργεια και χρήμα και κάθε τι που ετοιμάζεις έχει ένα κομμάτι του εαυτού σου, για αυτό και όταν τρως Χ από διάφορα μέσα που προσεγγίζεις ή όταν εμφανίζονται δυσκολίες νιώθεις ότι θέλεις να τα παρατήσεις.

''Nobody said it was easy''

, που λένε και οι Coldplay.

Το θέμα είναι να αντιληφθείς ότι πλέον δεν κάνεις κάτι γιατί απλά σου αρέσει, αλλά γιατί θέλεις να βγάλεις χρήματα από αυτό, οπότε ο τρόπος που αντιμετωπίζεις τις καταστάσεις χρειάζεται να αλλάξει δραστικά.

Όσο πιο γρήγορα λοιπόν αποδεχτείς αυτή την πικρή αλήθεια, τόσο πιο εύκολα θα μπορέσεις να εξελιχθείς ως δημιουργός και να πετύχεις αυτό που θέλουν οι περισσότεροι diyers- να αγαπήσει ο κόσμος τις δημιουργίες τους αλλά και να βγάλουν χρήματα κάνοντας κάτι που αγαπούν πολύ.

Μακάρι να μπορούσαμε να σου πούμε ότι υπάρχει κάποια μαγική συνταγή, που θα σε βοηθήσει να πετύχεις. Αυτό που μπορούμε ωστόσο να κάνουμε είναι να σου δώσουμε μερικές συμβουλές, οι οποίες θα σε καθοδηγήσουν για να δημιουργήσεις ένα πετυχημένο online shop.

1. Φτιάξε κάτι που θα θέλει να αγοράσει ο κόσμος

Repeat after me. Πλέον φτιάχνεις πράγματα όχι γιατί σου αρέσει το DIY αλλά γιατί θέλεις να κάνεις κάτι που θα αγοράσει ο κόσμος. Πρόσεχε- όχι κάτι που θα πουλήσει σαν τρελό και δεν θα σε εκφράζει, ΑΛΛΑ ένα προϊόν που θα είναι εμπορικό και θα σε αντιπροσωπεύει ως δημιουργό.

2. Να έχεις υπομονή και όρεξη για δουλειά

Για να πετύχει το brand σου θα πρέπει να δουλέψεις πολύ σκληρά, να μην επαναπαύεσαι και να ψάχνεις συνεχώς τρόπους να επαναλανσάρεις τα προϊόντα σου. Η επιτυχία δεν έρχεται από τη μια στιγμή στην άλλη και τα λάθη που θα κάνεις δεν θα πρέπει να σε πληγώνουν, αλλά να σε πεισμώνουν- γιατί στην τελική τα λάθη είναι απόδειξη ότι προσπάθησες!

3. Να τιμολογείς - αξιολογείς σωστά τη δουλειά σου

Ναι, το γνωρίζουμε καλά πως έχεις αφιερώσεις πολλές ώρες & πολύ κόπο για να φτιάξεις κάτι πραγματικά ξεχωριστό απο υψηλής ποιότητας υλικά. Ναι, το ξέρουμε πως θεωρείς άδικο να μην λάβεις το αντίτιμο που αξίζει ο χρόνος και ο κόπος σου. ΑΛΛΑ: μη ξεχνάς πως από τη στιγμή που αποφάσισες να ασχοληθείς επαγγελματικά με την πώληση των χειροποίητων προϊόντων σου, σημαίνει πως αναγνωρίζεις το γεγονός πως πλέον θα έχεις να ανταγωνιστείς σοβαρά όλους τους "παίκτες" της αγοράς όπως άλλους δημιουργούς ή ακόμη και γνωστά brands. Έτσι, θα πρέπει να έχεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου πως τα προϊόντα σου θα πρέπει να είναι και σε ανταγωνιστικές τιμές! Παρόλα αυτά, αν δεν είσαι διατεθειμένος να μειώσεις τις τιμές σου, θα πρέπει να αποδεχθείς το γεγονός πως οφείλεις να καταβάλεις διπλή προσπάθεια για να πείσεις τον πελάτη να το αγοράσει. Εσύ ξέρεις πως το προϊόν σου αξίζει τα χρήματα του πελάτη. Θα πρέπει, όμως, να το μάθει και να το νιώσει και αυτός! Μη ξεχνάς πως δε μπορεί να δει από κοντά πόσο φανταστικές είναι οι δημιουργίες σου! Για αυτό, βάλε τα δυνατά σου!

4. Να προσέχεις ΠΟΛΥ την ποιότητα των φωτογραφιών των προϊόντων

Ζούμε την εποχή της πληροφορίας και κάθε μέρα περνάνε από μπροστά μας εκατοντάδες πράγματα που μέχρι να πεις 'handmade' τα έχεις ξεχάσει. Για αυτό και πρέπει- ΠΡΕΠΕΙ να προσέχεις πολύ την εικόνα που βγάζεις έξω, σκέψου ότι είναι ο μοναδικός τρόπος να τραβήξεις πελάτες. Όπως εσύ δεν θα σταματούσες σε μια θολή, βρώμικη και κακοφωτισμένη βιτρίνα έτσι και ο χ, ψ υποψήφιος πελάτης δεν θα χαζέψει τη δική σου online σελίδα/eshop/facebook page αν έχεις κακές φωτογραφίες.

Αν δεν ξέρεις να βγάζεις σωστές φωτογραφίες, ζήτα τη βοήθεια μιας φίλης/ φίλου που το έχει περισσότερο με την κάμερα και βρες έμπνευση σε ξένα accounts στο instagram.

*extra tips*

  • Το φυσικό φως είναι φίλος σου- απόφυγε φωτογραφίες σε εσωτερικούς χώρους, εκτός και αν γίνει επαγγελματική φωτογράφιση με φλας
  • Λέγοντας φλας να θυμάσαι ότι δεν βγάζουμε ΠΟΤΕ φωτογραφία σε εσωτερικό χώρο με το φλας της ψηφιακής/ κινητού μας. Το αποτέλεσμα θα είναι σκληρό, κακοφωτισμένο και σίγουρα καθόλου κολακευτικό.
  • Δεν φωτογραφίζουμε τα προϊόντα με busy φόντο, προτίμησε χαρτόνια Canson.
  • Μην το παρακάνεις με τα φίλτρα- ιδανικά μην χρησιμοποιείς ΚΑΝΕΝΑ φίλτρο, επεξεργάσου λίγο τη φωτεινότητα και τις αντιθέσεις και that's enough!

Γενικότερα να θυμάσαι ότι οι φωτογραφίες είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ο πελάτης όταν ψάχνει ένα προϊόν, για αυτό πρόσεξε πολύ καλά την ποιότητά τους.

5. Βρες την ψυχή του brand σου

Τί θέλεις να πεις μέσα από τη δουλειά σου; πώς θέλεις να κάνεις τον πελάτη σου να νιώσει επιλέγοντας τις δικές σου δημιουργίες; αν είχες μπροστά σου τον πελάτη σου πώς θα έμοιαζε, τί τύπος θα ήταν, που θα έβγαινε, τί μουσική θα άκουγε, ποια θα ήταν τα ενδιαφέροντά σου! Θυμήσου πως όλοι μας αγοράζουμε ιστορίες, εμπειρίες και συναισθήματα και όχι απλά προϊόντα! Και δεν υπάρχουν πιο συναρπαστικές ιστορίες όσο αυτέ ςπου "κρύβονται" πίσω από κάθε μοναδική χειροποίητη δημιουργία!

6. Να είσαι φιλική με τους πελάτες σου, αλλά παράλληλα επαγγελματίας

Η κοινότητα του handmade είναι σαφώς πιο φιλική και χαλαρή από ένα μεγάλο κατάστημα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα αντιμετωπίσεις με επαγγελματισμό τους πελάτες σου. Να έχεις στο μυαλό σου ότι πρέπει να τους παρέχεις πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα και να μην τους δυσκολεύεις όταν ψάχνουν πληροφορίες για τα προϊόντα σου ή για σένα ως δημιουργό. Να απαντάς στα μηνύματά τους ευγενικά και επαγγελματικά και όχι σαν να μιλάς στην κολλητή σου και να προσπαθείς να μην χάνεις την ψυχραιμία σου με περίεργους πελάτες.

Last but not least, να είναι προσβάσιμο, οργανωμένο και ενημερωμένο το υλικό των προϊόντων σου, γιατί αν χρειάζεται να ψάξουν έστω και λίγο περισσότερο για να δουν δείγμα της δουλειάς σου, πίστεψέ με θα κλείσουν αμέσως το tab και θα ψάξουν αλλού.

7. Μην φτιάχνεις μόνο one of a kind πράγματα

Βρες ένα τρόπο να αναπαράγεις εύκολα και γρήγορα τα προϊόντα σου ώστε να κερδίζεις χρόνο και να μην σπαταλάς ενέργεια κάνοντας ΜΟΝΟ ένα πράγμα. Οι μοναδικές δημιουργίες αρέσουν περισσότερο στον κόσμο αλλά θέλεις να είσαι παραγωγική και όχι να καθυστερείς τις παραγγελίες σου. Η επιλογή custom made σε ορισμένα προϊόντα θα σου λύσει τα χέρια.

8. Μείνε πιστός στο στιλ σου, αλλά μην φοβάσαι να δοκιμάσεις και άλλες ιδέες

Δημιούργησε όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα που σε εκφράζουν ΑΛΛΑ να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά και δοκίμαζε ακόμα και νέες ιδέες που σε τρομάζουν- κοινώς προσάρμοσε τις τάσεις στο στιλ σου, με προσοχή πάντα για να μην χάσεις την ταυτότητά σου ως δημιουργός. Μην φοβάσαι να κάνεις λάθη, γιατί μόνο έτσι θα καταφέρεις να εξελιχθείς ως δημιουργός.

9. Προώθησε στα social media τη δουλειά σου

Τα social media μπορούν να γίνουν ο απόλυτος σύμμαχός σου στην προσπάθεια να εδραιώσεις το brand σου, μόνο ΑΝ τα χρησιμοποιήσεις σωστά! Ανέβασε καθαρές, όμορφες και φωτεινές φωτογραφίες, όπως είπαμε νωρίτερα, οργάνωσε τα άλμπουμ στο facebook ανάλογα με το είδος του προϊόντος και βγάλε πρόγραμμα με τις αναρτήσεις που πρέπει να γίνονται.

Ενίσχυσε το engagement με το κοινό σου χρησιμοποιώντας βίντεο ή gif που εκπροσωπούν το ύφος, τις αξίες, την ταυτότητα του brand σου, μην γίνεις όμως κουραστική με τα post γιατί θα σταματήσουν να σε ακολουθούν. Ξεχωριστοί λογαριασμοί σε twitter, instagram βοηθάνε σημαντικά όπως και η δικτύωση με άλλους δημιουργούς/ ομάδες handmade. Τέλος να θυμάσαι ότι ο λογαριασμός του brand σου ΔΕΝ είναι ο προσωπικός σου, οπότε διατήρησε ένα επαγγελματικό προφίλ με φιλικό τόνο.

10. Μην σταματάς να μαθαίνεις καινούρια πράγματα

Νέες τεχνικές, νέα υλικά και σχέδια- υπάρχουν εκατομμύρια πράγματα εκεί έξω που δεν γνωρίζεις ακόμα και μπορούν να σε κάνουν ακόμα καλύτερη στη δουλειά σου. Ενημερώσου για ό,τι καινούριο υπάρχει και ακολούθησε άτομα από το εξωτερικό για να πάρεις ιδέες και έμπνευση. The truth is out there!

Αν λοιπόν έχεις ταλέντο και όρεξη για δημιουργία αλλά δεν ξέρεις πώς να στήσεις μόνη σου το eshop σου ήρθε η ώρα να στείλεις την αίτησή σου στο jamjar.gr! Γίνε μέλος του #1 online προορισμού για μοναδικές, χειροποίητες δημιουργίες και πούλησε τα προϊόντα σου εύκολα, νόμιμα και αποτελεσματικά!

Στείλε την αίτησή σου ΕΔΩ